۷ اتفاق جدید در وام مسکن

اتفاق تسهیلاتی پنجم در سال جاری از جنس رونق‌بخشی به بازار ساخت و ساز است. بر این اساس پرداخت تسهیلات ساخت مسکن بدون سپرده برای سازندگان مسکن به عنوان یکی از محور‌های اصلی بسته سیاست‌های اعتباری بانک مسکن در سال ۹۷ تمدید شد. این نوع تسهیلات در سقف‌های مختلف و بر اساس شیوه ساخت و ساز اعم از سنتی و صنعتی‌سازی ساختمان به متقاضیان قابل پرداخت است. همچنین سازنده‌های حرفه‌ای در اولویت دریافت این نوع تسهیلات هستند.

ششمین اتفاق شاخص تسهیلاتی در سال جاری، ویژه گروهی از زوجین است که قصد تبدیل به احسن مسکن خود را دارند. با تصویب هیات مدیره بانک مسکن، زوجین تسهیلات‌گیرنده از این بانک مشروط به گذشت دوره زمانی مشخص از اولین مرتبه استفاده از این تسهیلات و همچنین تسویه بدهی خود با بانک یا انتقال تسهیلات به غیر، می‌توانند یکبار دیگر تسهیلات خرید مسکن دریافت کنند. این در حالی است که قبلا برای استفاده دوباره از تسهیلات خرید مسکن زوجین، محدودیت وجود داشت.

برای دریافت تسهیلات با سپرده از محل حساب صندوق پس انداز مسکن، حساب پس انداز مسکن جوانان و همچنین تسهیلات فروش اقساطی ناشی از سهم الشرکه از محل صندوق پس انداز ساخت مسکن مجدد، باید ۵ سال از تاریخ اخذ تسهیلات با سپرده قبلی گذشته باشد و در عین حال عملیات تسویه یا انتقال تسهیلات به غیر، انجام شده باشد.

همچنین اگر زوجین متقاضی دریافت تسهیلات خرید مسکن برای دومین بار، به دنبال اخذ تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم مسکن یا تسهیلات مشارکت مدنی از محل صندوق پس انداز ساخت مسکن باشند، محدودیتی در تعداد دفعات استفاده از تسهیلات وجود ندارد. افزون بر این، امکان دریافت تسهیلات صندوق یکم برای دومین بار در بافت‌های فرسوده نیز برای زوجین متقاضی فراهم شد. برای این منظور باید دوره زمانی ۵ ساله پس از اولین مرتبه استفاده از تسهیلات مسکن سپری شده و نسبت به تسویه با بانک یا انتقال تسهیلات اولیه به غیر اقدام کرده باشند.

اتفاق تسهیلاتی هفتم در سال جاری نیز تمدید سه ماهه طرح پرداخت ۱۰ میلیون تومان تسهیلات بدون سپرده و بدون نیاز به خرید اوراق با نرخ ۱۸ درصد به متقاضیان دریافت تسهیلات از محل اوراق مسکن بوده است. این تسهیلات در سال گذشته نیز مشروط به تعادل منابع و مصارف شعب به متقاضیان پرداخت شد و تا پایان خرداد نیز امکان پرداخت آن وجود دارد. در صورتی که زوجین متقاضی دریافت این تسهیلات باشند، به هر یک از آن‌ها ۱۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد که جمعا ۲۰ میلیون تومان به سقف تسهیلات آن‌ها افزوده می‌شود. این تسهیلات افزون بر جعاله ۲۰ میلیون تومانی است که به وسیله خرید ۴۰ فقره اوراق مسکن، در صورت تمایل به متقاضیان تسیهلات یکم و اوراق پرداخت می‌شود.



برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: